سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/5/6
2:50 عصر

رویمان سیاه ... مویت سپید شده است

به قلم: rOOzbahan در دسته

چقدر دلم برای تو تنگ شده است

تنگ شدن که نه ... می سوزد

برای تنهایی ات ... برای غربتت ... برای بغض هایت ...

و تو یکه و تنها میان جماعتی که هرکدام به یک ساز می رقصند.

معلوم نیست این پشت میز نشستن ها، این پست ها ، این مقام ها ... خدای نکرده زبانم لال این تو را نداشتن ها چه سودی برایشان دارد.

... و تو با سیلی هایی که صورتت را سرخ نگه می دارد با همان آرامش، با همان ایمان قلبی، با همان نگاه های دریایی ، مثل خیاطی که لباسی را وصله می کند، لباس رنگی های این آدمهای هفت رنگ را صاف و مرتب می کنی

البته این کار هر روز توست

اما این روزها سنگین تر ، عمیق تر ...

همین فلان فلان شده ای که برای رأی آوردنش چه سنگ ها که بر سینه نکوفتیم و چه دست و پاها که نشکستیم و فکر می کردیم حداقل بین این روسیاهان ابدی برای زخم هایت مرحم است ، دیدی چطور فاصله ها را زیاد کرد ... !؟

اینجا فقط گوشه ای از مظلومیت تو را حس می کنیم ... احساسی که در نمازجمعه ، لحظه ای که با دلدار مناجات می کردی هنوز هم دلمان را آتشکده کرده و چشمانمان را سیراب

هنوز هم خاطرمان هست که این یکی دو ماه را به اندازه دویست سال گذراندی و موهای سرت یکی یکی سپید شد و این بخت برگشته ها هچنان نقاب سپید بر روی سیاه خود می کشند

و تو یکه و تنها میان جماعتی که هرکدام به یک ساز می رقصند.

دیروز روز جانباز بود، راستی کسی آمد با دسته گلی این روز را به تو تبریک بگوید ؟!!

به تو که دیگر با دست چپ نوشتن را خوب یاد گرفته ای

به تو که با همان دستت برایمان دعا می کنی

چگونه باور کنیم غربتت را

و چگونه باور کنیم دلتنگی ات را

اصلا بگو دلتنگی را بلدیم یا نه ...




87/4/4
3:39 عصر

چند کلمه از بزرگان در مورد زن

به قلم: rOOzbahan در دسته سرگرمی

حضرت محمد (ص) : دو چیز را دوست دارم و نمیخواهم آنی از آن منفک شوم.زن و عطر را.
حضرت محمد (ص) : من زنی را که از خانه برای شکایت از شوهرش بیرون می آید دشمن دارم.
امام جعفر صاذق (ع) : زن گردنبند است.دقت کن چه چیزی را به گردن می آویزی.
فئودور داستایوسکی : زنان به خوبی مردان میتوانند اسرار را حفظ کنند ولی به یکدیگر می گویند تا در حفظ آن شریک باشند.
ریچارد استل : زنان امیال خود را بهتر از مردان پنهان می کنند.اما مردان بهتر از زنان امیال خود را کنترل می کنند.
اس پی سیدنی : نه گفتن زن به معنی پاسخ منفی نیست.
رو شفوکو : زنها هرگز نمیگویند ترا دوست دارم ولی وقتی از تو پرسیدند مرا دوست داری بدان که درون آنها جای گرفته ای.
رومن رولان : مردان آفریننده کارهای بزرگند و زنان بوجود آورنده مردان.
گرابه : زن مخلوقی است که عمیق تر میبیند و مرد مخلوقی است که دورتر را میبیند.عالم برای مرد یک قلب است و قلب برای زن عالمی است.
ولتر : زنها مثل ماهی هستند.بدست آوردن آنها آسان و نگهداشتن آنها مشکل است.
روشنی : زن اگر موافق باشد رحمت الهی است والا بلای آسمانی.
میگوئل بوفلر : چنین است طبیعت زن: دوستت ندارد تا دوستش داری و چو دوستش نداری دوستت دارد.
توماس دوار : شاهراه موفقیت پر است از زنهایی که شوهران خویش را به پیش میبرند.
و ... به قول قدیمی ها : زن بلاست ولی هیچ خونه ای بی بلا نباشه.

 شما هم اگر نظر خاصی راجع به زتها دارین که جالبه میتونین بگین!! فکر کنم بحث قشنگی شه!




87/2/26
8:51 عصر

عشق نسل ها به یکدیگر آخرش دردسر میشود!

به قلم: rOOzbahan در دسته سرگرمی

 نقش پررنگ سریالهای سیما در زندگی مردم
صدا و سیمای ایران به عنوان گسترده ترین و عام ترین رسانه در کشور جمهوری اسلامی ایران مشغول فعالیت است و نقش پررنگ آن در زندگی اجتماعی بینندگان آن غیرقابل انکار است. خصوصا در 4و5  سال گذشته که در مسائل اجتماعی و فرهنگی تاثیر بسزایی داشته است ، طوری که یک فیلم آقای مهران مدیری سالها در گفتار و رفتار بینندگان آن خط مشی میشود.
  صدا و سیما اگر از عهده مسئولیت خطیر خود برنیاید یا با کوچکترین غفلتی رسالت خود را فراموش کند ، به شدت در فرهنگ جامعه نفوذ میکند و خسارت های جبران ناپذیری به آن وارد می کند.
  در اینجا ضمن اینکه از طرح های سازنده ، فیلم ها و سریالهای مناسبتی و غیرمناسبتی که در پیشبرد فرهنگ جامعه از سوی این سازمان تهیه شده تشکر میکنم ، به عنوان یک بیننده به بیان موردی می پردازم که فکر می کنم دچار غفلت شده است.
  من شما را به یاد ماه مبارک رمضان گذشته می آورم و سریال مناسبتی به نام میوه ممنوعه که موضوع دست اول و جدید آقای حسن فتحی (کارگردان) رنگ و لعابی تازه به سریال های سیما داده بود. پیرمردی پولدار و خانواده دار که عاشق دختر جوانی شده بود که ادامه مطلب...



86/12/10
1:19 عصر

نوکیا‌ هم به جمع تحریم کنندگان می پیوندد

به قلم: rOOzbahan در دسته علم و فناوری

اقدام عجیب شرکت نوکیا نسبت به اعمال محدودیتی برای کاربران ایرانی .

بر اساس جدیدترین گزارش‌های منتشر شده، صادرات جهانی تلفن همراه با رشد متوسط ‌12درصد در سال ‌2007 به ‌12/1میلیارد دستگاه رسید و نوکیا برای نخستین بار ‌40درصد از سهم این بازار را به دست آورد.

در ایران نیز براساس آخرین آمار منتشر شده تا این لحظه بالغ بر 26میلیون کاربر تلفن همراه فعال وجود دارد که برخی از آمارها و منابع اطلاعاتی غیر رسمی معتقدند بالغ بر 60درصد این بازار در اختیار این نام تجاری است.

نوکیا متعلق به کشور فنلاند است و جمهوری اسلامی ایران، علاوه بر مراودات سیاسی با این کشور از لحاظ اقتصادی و فرهنگی نیز مراودات بسیاری دارد. اما با این حال اخیرا این شرکت فنلاندی دسترسی کاربران ایرانی را به بخشی از سایت خود ممنوع کرده است!. شرکتی که به جرات می‌توان گفت 60 درصد بازار تشنه ایران را به راحتی در دستان خود گرفته است این بار دسترسی کاربران ایرانی را به بخشی از سایت خود محدود کرده و همانند اقداماتی مشابه با درج جمله‌ای بیان می کند: «این سرویس برای کشور شما قابل استفاده نیست»!. ادامه مطلب...



86/12/7
7:33 صبح

فرضیه‌هایی که پایان دنیا را رقم می‌زنند!

به قلم: rOOzbahan در دسته خبری

مجله «گرین دیلی» در مقاله ای با عنوان «پایان دنیا» به معرفی و بررسی 5 فرضیه ای پرداخته است که دنیا می تواند با وقوع هریک از آنها پایان یابد. چه وقت دنیا به پایان خواهد رسید؟ چه کسی و یا چه چیزی موجب این نابودی خواهد شد؟ اینها سئوالاتی است که بشر از سالیان قبل به آنها فکر کرده و همواره فرضیه هایی را در این خصوص ارائه کرده است.

به گزارش «جهان» و به نقل از جام جم آنلاین، به تازگی نیز مجله «گرین دیلی» در مقاله ای با ارائه گزینه هایی به بررسی 5 فرضیه ای پرداخته است که هر یک از آنها می توانند علت پایان دنیا باشند.

 

ماشینها و هوش مصنوعی

این مقاله با بررسی فرضیه ای آغاز می شود که براساس آن ماشینها و هوش مصنوعی که امروزه دانشمندان نوروساینس با علاقه آن را دنبال می کنند، بر انسان برتری جویند و انسان و دنیا را به نابودی بکشانند.

دماسنج «گرین دیلی» در مورد احتمال وقوع این رویداد درجه یک به 10 را نشان می دهد. در حقیقت احتمال بسیار کمی برای غلبه روباتها بر انسان در اثر فعل و انفعال بیشتر میان انسان و ماشین وجود دارد.

 

 سقوط یک شهاب سنگ غول پیکر

دومین فرضیه نشان می دهد که زمین در اثر سقوط یک شهاب سنگ غول پیکر، دچار یک حادثه بزرگ می شود و به این ترتیب همانگونه که دایناسورها با برخورد شهاب سنگ به زمین منقرض شدند، انسان نیز نابود می شود ادامه مطلب...



86/11/29
6:57 صبح

دروغهای باورپذیر در اینترنت

به قلم: rOOzbahan در دسته خبری

مجله اینترنتی " Computer World" در اقدامی جالب به جمع آوری و رده بندی اخبار دروغین و فریبهایی پرداخته است که در اینترنت منتشر شده اند.

هر روزنامه نگاری به خوبی می داند که انتشار یک خبر جعلی و دروغین می تواند تا چه حد آینده حرفه ای وی را به مخاطره بیندازد.

این درحالی است که به نظر می رسد نبض تندی در شبکه اینترنت برای انتشار اخبار جعلی در خصوص پدیده هایی که به خودی خود می توانند بسیار شگفت انگیز باشند و تعجب جهانیان را برانگیزند، تپیدن گرفته است.

اگرچه بسیاری از اخبار دروغین با اهداف سیاسی و تخریب اذهان عمومی شکل می گیرند با وجود این باید پذیرفت که برخی از این فریبها بسیار زیبا و هوشمندانه هستند و به نظر می رسند کاملا واقعی باشند.

به گزارش مهر ، به همین منظور مجله اینترنتی Computer World (دنیای رایانه) در اقدامی جالب به جمع آوری و رده بندی این فریبهای شیرین اینترنتی پرداخته است که در ادامه می خوانید:

 

بشقاب پرنده ها در هائیتی

در اینترنت فیلمی منتشر شد که نشان می داد بشقاب پرنده ها (UFO) به هائیتی رسیده اند! به نظر می رسید این فیلم کاملا واقعی باشد،ادامه مطلب...



86/11/4
8:41 عصر

ویژگیهای جهان در سال 2050

به قلم: rOOzbahan در دسته خبری

"انجمن فناوری ها" در برنامه ای با عنوان "پیش بینی فناوری ها" (Foresight Technologies) که با مشارکت بزرگترین کارشناسان شرکتها و دانشگاه ها در حوزه های فناوری، نوآوری و استراتژیهای تجاری برگزار کرده است، لیستی را منتشر نموده که به معرفی 12 فضایی می پردازد که تا سال 2050 از بیشترین پتانسیل جهت تکامل فناوری برخوردارند .

 

پزشکی

تا سال 2050 پزشکی به خاطر نقشه برداری از ژنوم انسان، شخصی خواهد شد. به طوری که این علم به سمت درمانهایی پیش می رود که برای هر شخص به طور مجزا و براساس ژنومی که دارد، ارائه می گردد. ادامه مطلب...



   1   2      >