سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/11/20
1:54 عصر

انگار قیام حسین(ع) کافی نیست ... !

به قلم: rOOzbahan در دسته مذهبی و قرآنی

خوشبختانه محرم امسال دیگر شاهد قمه زنی نبود یا اگر بود توسط نیروی انتظامی توقیف شد. اما امسال و سالهای گذشته آنچه رنگ عزاداری اسلامی را تیره نمود مسئله لخت شدن در هیئتها بود که به نظر من نیازمند یک قیام دیگر است!!?>

گرچه امسال بارها از علمای عالیقدر خودمان شنیدیم که عزاداران در هیئتها لخت نشوند (حتی اگر چراغها خاموش باشد، حتی اگر زنی نبیند، حتی اگر فیلمبرداری نشود،) اما کو گوش شنوا!

مگر معتقد نیستیم صاحب عزای امام حسین(ع) امام زمان(عج) و مادرش حضرت زهرا(س) است مگر معتقد نیستیم که امام زمان(عج) همواره ناظر اعمال ماست و ما در حضور ایشانیم، پس چگونه حاضریم در حین عزاداری مقابل دیدگان ایشان لباسهای خود را از تن بیرون درآوریم؟! بعضی ها هم که خدا نکند لباسشان را درآورند که علاوه بر خالکوبی تنشان بوی عرق و چرک و مریضی می آید و به جای اینکه مجلس عزای حسین(ع) معطر باشد مملو از بوی عرق میشود. به شما اگر بگویند امام زمان(عج) و حضرت زهرا(س) الآن به شما نظاره می کنند آیا حاضرید لخت شوید و بدن خود را نشان دهید؟ شما  جلوی پدر خودتان حاضر نیستید لخت شوید!

مگر معتقد نیستیم که هرکاری موجب رضایت خدا و پیامبر(ص) و ائمه(ع) باشد، عبادت است؟ مگر عزاداری عبادت نیست؟ مگر نماز عبادت نیست؟ مگر موقع نماز لخت میشوید بلکه سعی میکنید بهترین لباس خود را بپوشید.

بعضی ها هم اینگونه مغلطه میکنند که میخواهیم بدن خود را بیمه کنیم یا چون اربابمان بی کفن بوده است ما هم لباسمان را درمی آوریم. آیا نمیشود با لباس بدن خود را بیمه کنیم؟ آیا  تبعیت از ارباب به لخت شدن ما برمیگردد؟

البته بعضی هم مقصر نیستند چون بعضی از مداحها هم که هنوز یکبار هم مقتل امام حسین(ع) را نخوانده اند، دعوت به لخت شدن می کنند، اینجوری هم مجلسشان صدای خوبی دارد هم سی دی شان زیباتر است!! اگر شما از بالا به جمعیتی که لخت شده اند نگاه کنید آیا تفاوتی با شوهای خارج می بینید؟ خوشبختانه یا بدبختانه بعضی از مداحها هم شعرهای غربی و طاغوتی که میخوانند هیچ، آهنگهای هلن و گوگوش و منصور و شادمهر و ابی و هایده و ... هم اجرا می کنند که اگر بدون تصویر گوش کنید به یاد شوهای غرب می افتید. اسم خودمان هم گذاشتیم عزادار؟! کدامیک از بزرگان دین ما اینگونه عزاداری کرده اند که ما هم بکنیم؟

کاری هم با سخنان بیهوده و مهمل اون ور دنیا نداریم اما عقل خود را در عزاداری بکار بگیریم که در آن دنیا بخاطر بدعت هایی که در عزاداری گذاشته ایم باید پاسخگو باشیم.

آیا نمیتوان عشقی عاقلانه داشت؟

بعضی ها هم که خود را دیوانه لقب می دهند و خود را از عالم هستی مستتثنا می دانند و کاری با عقل ندارند، چندنفرشان می دانند امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در مجلس یزید چه گفته اند؟! نه سوال راحت تر: چند نفرشان می توانند 4 حدیث از امام حسین(ع) بگویند؟!!

اصلا اینها به هیچ مگر ما مسلمان و شیعه نیستیم و مسلمانی یعنی اطاعت بدون چون و چرا از خدا و پیغمبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و حال که امام ما در غیبت هستند از ولی فقیه و مراجع شیعه ؟! مگر آنها نگفتند این کارها را نکنید پس بدون چون و چرا و دلیل و برهان اطاعت کنیم اگر مسلمانیم.

مگر قیام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر نبود؟ پس چرا امر به معروف و نهی از منکر در ما اثر نمیکند؟ انگار قیام حسین(ع) کافی نیست ... !