سفارش تبلیغ
صبا ویژن

87/3/30
2:23 عصر

خدمات رایگان تلفن ثابت

به قلم: rOOzbahan در دسته

1- انتقال مکالمه یا دایورت کردن ( Call diverting ) :
با این سرویس می‌توانید هنگامی که با تلفن شما تماس گرفته می‌شود مکالمه را به یک خط دیگر ثابت یا همراه منتقل کنید و عمل دایورت کردن را انجام دهید. این سرویس با هر دستگاه تلفن دکمه‌ای مجهز به سیستم تن انجام شدنی است.
برای این کار شما باید کد زیر را در دستگاه تلفن وارد کنید:
# شماره مورد نظر*21*
بعد از زدن این کد صدایی که میشنوید فرق خواهد کرد ، این یعنی اینکه خط شما دایورت شده است.
برای غیر فعال کردن این سرویس باید باز گوشی رو بردارید (در این حالت باز همان صدای مخصوص شنیده میشود) و بعد عدد #21# را وارد کنید.
در صورتی که مجدد صدای بوق مخصوص را شنیدید ، گوشی را قطع کرده و مجدد روشن کنید. در این حالت خط شما کاملا از حالت دایورت خارج شده است.

2- سرویس انتظار مکالمه یا پشت خطی ( Call waiting ) :
هنگام مکالمه شخص دیگری به شما تلفن می‌زند صدای بوق ضعیفی به گوشتان می‌رسد و شما را آگاه می‌کند
ادامه مطلب...



87/1/7
8:51 صبح

فراخوان نوآوری

به قلم: rOOzbahan در دسته علم و فناوری

بی شک مهم ترین واقعه سیاسی کشور در سال 86 که مردم در آن نقش مهمی داشتند هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بود. انتخاباتی که در آن نرم افزار شمارش آرا و سیستم کدملی بصورت آزمایشی و هم زمان با کنترل و شمارش دستی انجام گرفت. حتما اکثر شما موقع رای دادن یک دستگاه کامپیوتر را مشاهده کردید. اما نکته قابل ذکر این است که هزینه زیادی صرف تهیه نیروی انسانی لازم و بودجه کافی شده بود که به نظر من (که به عنوان یک کارشناس رایانه در تهران مشغول کار بودم) هزینه گزاف و غیر قابل چشم پوشی بود. به اعتقاد من این سیستم تازه نه تنها دردی از نحوه برگزاری انتخابات حل نکرد بلکه علاوه بر هزینه سنگینی که بر دوش دولت نهاد‍ٍ‍‍‍‍‍، مردم را نیز دچار سردرگمی نیز کرد چون رای دهندگان می بایست کد کاندیدا را هم می نوشتند. از نظر امنیت سیستم و حفاظت اطلاعات هم دچار مشکل بود. کاش مشکل به همین جا به پایان میرسید. اپراتورهایی که در روز انتخابات پشت میز کامپیوتر کار میکردند اکثرا بویی از کامپیوتر و ویندوز نبرده بودند برایتان جالب باشد اگر بگویم در روز انتخابات یک اپراتور با من تماس گرفت و گفت من هرکاری میکنم به اینترنت وصل نمیشوم . به او گفتم خب فعلا آفلاین کار کنید تا من خودم را به شما برسانم اما او در جواب من گفت آخه ما وقتی به اینترنت وصل نمیشیم چجوری آفلاین کار کنیم؟؟!! .. خود سیستم شمارش آرا به نظر من برای آرا بالای 300 تا جواب نمی دهد من خودم با صندوقی روبرو بودم که 1500 رای داشت کار شمارش دستی در روز بعد آن به پایان رسید اما کار شمارش کامپیوتری به نظر من تا 4 روز هم طول میکشید!! علاوه بر اینها خستگی کار با کامپیوتر آن هم شبانه روزی کار را فوق العاده سخت کرده بود..!

اما غرضم از بیان مطالب فوق فقط گزارش مشکلات انتخابات کامپیوتری نبود بلکه من فکر میکنم راههای بهتر با هزینه کمتر و وقت کمتر در برگزاری انتخابات وجود دارد که مشکلات اینچنینی را به حداقل میرساند. امسال که سال نوآوری و شکوفایی هم نامیده شد انتظار میرود راهی نو هم برای برگزاری انتخابات و شمارش آن پیدا کنیم. من خودم روشهای متعددی برای انتخابات دارم و از شما میخواهم در صورتیکه روش مناسبتری دارید به آی دی من به نام ‍‍roozbahani_99 بیان کنید تا به نام خودتان به عنوان یک طرح جامع برای انتخابات ارائه شود.

از دوستانی که برای من طرح های خود را ایمیل میکنند پیشاپیش تشکر میکنم.




86/11/27
1:5 عصر

اینهم پادشاه سری w سونی اریکسون

به قلم: rOOzbahan در دسته علم و فناوری

گوشی همراه سونی اریکسون مدل W980 گوشی دیگری از مدل‌های تاشوی این شرکت است که در این‌جا معرفی می‌شود. سونی اریکسون W980 یک گوشی مبتنی بر تکنولوژی باند چهارگانه (GSM 850/900/1800/1900) است که طراحی جالب و زیبایی دارد. ابعاد آن نیز اندازه‌ای برابر با 16.9×46×92 میلی‌متر دارد و وزن آن هم 100 گرم است.

این گوشی به قابلیت‌های خوب و کارآمدی مجهز شده است. از این میان می‌توان به پخش کننده آن اشاره کرد که کیفیت مطلوبی را ارائه می‌کند و با فرمت‌های مختلفی سازگار است. قابلیت ارسال و دریافت پیام‌های مختلفی مانند SMS، MMS، EMS،‌ ایمیل و پیام صوتی از دیگر مشخصه‌هایی است که سونی اریکسون مدل W980 ارائه کرده است. ادامه مطلب...



86/10/20
7:42 عصر

آب هم مانع نیست

به قلم: rOOzbahan در دسته علم و فناوری

 

در دنیای امروز و با پیشرفت عصر ارتباطات هر روز شاهد ساختن و به بازار آمدن یک نوع جدید از تلفن همراه هستیم. در آخرین مورد آن که بسیار جالب نیز می باشد قرار است تلفنی ساخته شود که در زیر دوش آب نیز کاربردداشته باشد.
    
    
به همین منظور گروهی از دانشمندان انگلیسی فناوری جدیدی را توسعه داده اند که این امکان را دارد که تلفن همراه نسبت به نفوذ آب مقاوم باشد و حتی زیر دوش حمام نیز قابل استفاده است.ادامه مطلب...



86/10/15
4:3 عصر

نوکیا از تولید کفش تا سلطان تولید موبایل

به قلم: rOOzbahan در دسته علم و فناوری

تاریخچه نوکیا از سال 1865 شروع می شود وقتی که مهندس Fredrik Idestam در جنوب فنلاند کارخانه کاغذسازی تاسیس کرد . بعد از صنعتی شدن اروپا و افزایش مصرف کاغذ و مقوا نوکیا بسیار موفق شد . محصولات نوکیا ابتدا به روسیه و سپس به انگلیس و فرانسه صادرمی شد . نوکیا نیروی کاری زیادی را جذب کرد و یک انجمن کوچک بوجود آمد . این انجمن که نوکیا نام داشت هنوز در سرچشمه رود Em?koski در جنوب فنلاند وجود دارد . هیدروالکتریسیته رودخانه Em?koski باعث جذب سازندگان کفش و تایرفنلاندی و ایجاد کارخانه ای در نوکیا شد . در دهه 1920 ادامه مطلب...



86/10/7
8:47 عصر

قیمت و امکانات باورنکردنی

به قلم: rOOzbahan در دسته علم و فناوری

 

مدتی است که شرکت NEC بازار رقابت گوشی های تلفن همراه را به سمت تلویزیوندار شدن برده است. این در حالیست که قیمت باورنکردنی آن طوری مردم را به خود جذب کرده است که این گوشی ها در حال حاضر فروش قابل توجهی دارند. آنها که در بازار گوشیهای موبایل فعالیت دارند میدانند قیمت چنین امکاناتی در سایر شرکتهای عرضه کننده موبایل مثل نوکیا شاید تا دوبرابر هم برسد. باید دید آیا اجناس این شرکت مانند اجناس چینی فقط ارزانی قیمت دارند و کیفیت ندارند یا واقعا این شرکت آتش بر مال خویش زده است!! در زیر برخی از امکانات گوشیهای جدید این شرکت را مرور میکنیم : 

((1 - قابلیت اتصال دو سیم کارت .  که هر دو سیم کارت بصورت ادامه مطلب...



86/10/1
2:46 عصر

فلسفه نامگذاری شرکتهای معتبر جهان

به قلم: rOOzbahan در دسته علم و فناوری

 

تا حالا به این فکر کردید که چرا شرکت INTEL را به این نام گذاشتن یا همین طور شرکت Adobe یا SUN ؟ در زیر تاریخچه پیدایش اسم شرکت ها نوشته شده امبدوارم براتون جالب باشه:

 

  :Adobe

اسم رودخانه ای که از پشت منزل مؤسس آن جان وارناک عبور می کند

   :Apple

میوه مورد علاقه استیو جابز مؤسس و بنیانگذار شرکت اپل سیب بود و بنابراین اسم شرکتش را نیز اپل (به معنی سیب ) گذاشت  ادامه مطلب...



   1   2      >