سفارش تبلیغ
صبا ویژن

86/10/20
7:42 عصر

آب هم مانع نیست

به قلم: rOOzbahan در دسته علم و فناوری

 

در دنیای امروز و با پیشرفت عصر ارتباطات هر روز شاهد ساختن و به بازار آمدن یک نوع جدید از تلفن همراه هستیم. در آخرین مورد آن که بسیار جالب نیز می باشد قرار است تلفنی ساخته شود که در زیر دوش آب نیز کاربردداشته باشد.
    
    
به همین منظور گروهی از دانشمندان انگلیسی فناوری جدیدی را توسعه داده اند که این امکان را دارد که تلفن همراه نسبت به نفوذ آب مقاوم باشد و حتی زیر دوش حمام نیز قابل استفاده است.
    
    
تا کنون تلفن های همراه بسیاری به بازار عرضه شده اما هنوز تلفنی که نسبت به ورود آب مقاوم باشد به بازار نیامده است.
    
    
اگر این فناوری موفق به عرضه در بازار شود کاربران در وان حمام، زیر دوش، داخل دستشویی و حتی در صورتی که در دریا سقوط کنند می توانند با آن تماس برقرار کنند. البته باید یادآور شد که این فناوری با هدف مقاوم سازی لباس سربازان در برابر نفوذ حملات با سلاح های شیمیایی عرضه شده است که به نظر سازندگان و دانشمندان می تواند در تلفن های همراه نیز مورد استفاده قرار گیرد.
    
    
این فناوری در حقیقت یک پوستر نامرئی با عنوان ION-MSSK است که علاوه بر تلفن های همراه می تواند روی سطوح ابزارهای الکترونیکی مختلف کشیده شود و این دستگاه ها را نسبت به نفوذ پذیری آب مقاوم کند.
    
به گفته دانشمندان نفوذ ناپذیری آب به تلفن های همراه باید به عنوان یک فاکتور مهم در تکامل بازار گوشی همراه مدنظر قرار گیرد چون ممکن است بر اثر تماس آب با تلفن همراه سالیانه خسارات بسیار زیادی به بار بیاورد.
    
    
حال باید منتظر ماند تا این گوشی های ضد آب به بازار عرضه شود تا رقابت آن را با سایرگوشی ها مقایسه کرد و اینکه آیا می تواند نسبت به سایرگوشی ها بازار را تسخیر کند، همچون گوشی هایی که امروزه باعنوان های مختلف و کاربردهای فراوان موجود است.

منبع: Ksabz.net